Examenstress / faalangst / perfectionisme / piekeren / werkdruk

Staat de boog steeds gespannen? Heb je moeite om om te gaan met stress en spanning?

Is goed nooit goed genoeg?

Dan kan je proberen aan de hand van onderstaande links en apps je niet-helpende gedachten om te buigen in meer-helpende gedachten en te leren plannen en ontspannen.

 

Extra informatie vind je op:

Voor studenten KU Leuven Campus Kulak Kortrijk: www.kuleuven.be/studentenvoorzieningen/studieadvies/vaardig-studeren/stress

Voor studenten VIVES: www.studiecoach.vives.be

 

www.stresslabo.be/10sleutels002/index.html (10 tips voor een betere stresshantering)

www.teleblok.be

www.fitinjehoofd.be

 

Apps:

Adem je in-Balanz (focus op ademhaling)

Calm Me Down (focus op ademhaling en relaxatie)

Catch it – Making sense of your moods (inzicht krijgen in jouw gevoelens op basis van cognitieve gedragstherapie)

Happy App (meer dan 100 tips over de verbetering van jouw gemoedstoestand op privé- en werkgebied + ontspanningsoefeningen)

Headspace (relaxatie en meditatie – ademhaling)

Pacifica (bereik jouw specifiek doel: het verbeteren van je gemoed, gezonder leven, stress- en angstklachten aanpakken,…)                                                  
Stop, Breathe & Think (stoppen met piekeren)

Simply Rain (concentratie en relaxatie)

Stress & Anxiety Companion (negatieve gedachten uitdagen en stress aanpakken)